11.07.2016

Czerwiec w liczbach

Lato w pełni! E-zakupy też – na Ceneo.pl stabilne trendy i szczęśliwa trzynastka w Zaufanych Opiniach. No i oczywiście – ruszają wyprzedaże!

Najpopularniejszą formą dostawy nadal pozostaje kurier – przesyłka pobraniowa. W pierwszym letnim miesiącu klienci Ceneo.pl korzystali przede wszystkim z usług firmy DHL.

Liczba unikatowych produktów prezentowanych w serwisie przekroczyła 10 milionów. Największe kategorie to – podobnie jak w poprzednich miesiącach, i na niemal identycznym poziomie – Księgarnia (3,7 mln), Budowa i remont (1,2 mln) oraz  Komputery (1 mln). W serwisie prezentuje się ponad 305 tys. nowych produktów – najwięcej nowości pojawiło się w kategoriach Moda, Budowa i Remont oraz Dla Dziecka.

W Koszyku Ceneo.pl w czerwcu sprzedaż rozpoczęło 660 nowych sklepów. Najwięcej koszykowych transakcji w czerwcu zrealizowano w kategoriach AGD, Moda i Księgarnia.

Z kolei w Programie Zaufanych Opinii zgromadziliśmy już ponad 6,2 mln opinii. Liczba ta dynamicznie rośnie – tylko w czerwcu użytkownicy Ceneo.pl dodawali między 23 a 60 tys. nowych opinii dziennie! Rekordowa okazała się 13 – w tym dniu dodano aż 60 tys. wpisów!

Ile kosztuje pies?

Karma, kojec, smycz, kaganiec i obroża, szczepienia, zabawki… – lista zakupów dla naszych domowych pupili jest długa. Ile zatem wydajemy na nasze domowe czworonogi i gdzie najczęściej się zaopatrzamy? W czerwcu (tuż przez obchodzonym 1 lipca Międzynarodowym Dniem Psa) sprawdziliśmy, jak posiadanie w domu psiaka obciąża nasze domowe budżety i czy „psie” zakupy przenoszą się do sieci.

Wydatki związane z opieką nad psem stanowią istotną comiesięczną pozycję w domowych budżetach ich właścicieli. 38% przeznacza na ten cel nawet 300 zł co miesiąc, 6% regularnie przekracza tę sumę. Kolejna duża grupa – 41% – mieści się w 100 zł. Co szósty opiekun czworonoga nie wydaje na niego miesięcznie więcej niż 50 zł.

Na co potrzebujemy najwięcej pieniędzy? Na jedzenie (46%) oraz wizyty u weterynarza (48% –  zarówno szczepienia, jak i leczenie). Psie akcesoria (smycze, obroże, kojce) stanowią według ankietowanych niewielki ułamek budżetu – jednak należy pamiętać, że to wydatki które ponosimy jednorazowo, lub w dłuższych odstępach czasu, nie obciążają więc regularnie domowych portfeli.

Niemal połowa (47%) posiadaczy psów karmi je wyłącznie gotową karmą. 41% wybiera sposób mieszany – wsypując do miski zarówno gotowe mieszanki, jak i samodzielnie ugotowane jedzenie. Co szósty opiekun przygotowuje posiłki wyłącznie we własnej kuchni, nie korzystając z gotowych rozwiązań.

Czy karma musi być droga i markowa? Tu rozkład głosów jest pół na pół, z niewielką przewagą na rzecz droższych produktów: 51% ceni lepsze marki, 49% wybiera te ekonomiczne. Najczęściej  wymieniane marki psiej karmy to: Pedigree, Purina i Royal Canin.

Sklepy zoologiczne przenoszą się do sieci – to wyraźny trend. W ankiecie Ceneo.pl aż 1/3 właścicieli  psów wskazała, że właśnie tam najczęściej kupuje karmę i potrzebne akcesoria. Przewaga nad stacjonarnymi sklepami i supermarketami jest na razie niewielka, ale trend jest wyraźnie rosnący – dowodzą tego analizy statystyk serwisu Ceneo.pl.

W ciągu ostatnich 4 lat w serwisie Ceneo.pl popularność kategorii „Karma i akcesoria dla zwierząt” wzrosła aż 7-krotnie! Popyt jest pochodną podaży – liczba sklepów posiadających w swoim stałym asortymencie karmy i akcesoria dla psów też z roku na rok rośnie (w latach 2011-2015 niemal 2,5-krotnie). Klienci mają do wyboru coraz bogatszy i zróżnicowany asortyment: w 2011 roku oferowano 12 tys. unikatowych „psich” produktów, w 2015 ich liczba urosła do 32 tys. (wzrost o ponad 158%). Na jeden produkt przypadają średnio 2 sklepowe oferty. Najpopularniejsze kategorie produktowe to karma, obroże, szelki i kagańce oraz artykuły higieniczne i „psie kosmetyki”

Większość produktów dla psów sprzedaje się przez cały rok na jednakowym poziomie – tak jest z karmą, witaminami, odżywkami, akcesoriami typu smycze, obroże  czy kojce. Wyjątkiem są produkty kosmetyczne – tu sprzedaż wyraźnie rośnie wiosną  w marcu i kwietniu nawet 4-krotnie! Na pewno wpływ na to ma wyższe sezonowe zapotrzebowanie na produkty insektobójcze: przeciw komarom i kleszczom.

 

 

 

Tagi: , , ,