26.09.2016

Kupony rabatowe, czyli jak kusić klientów

Kupony rabatowe to nowe narzędzie w serwisie Ceneo.pl ułatwiające sklepom zdobycie nowych i zlojalizowanie dotychczasowych klientów. Dzięki różnym typom kuponów sklep może teraz zachęcać kupujących do wyboru oferty dostępnej bezpośrednio na stronie sklepu lub w koszyku Ceneo.pl.

Kupony rabatowe dedykowane sklepom to szybki i skuteczny sposób na odzwierciedlenie sklepowych promocji w serwisie Ceneo.pl i dotarcie z tą informacją do ponad 8 milionów odwiedzających go użytkowników.

Kupony to bardzo elastyczne narzędzie promocji, można je przekazywać klientom przed lub po realizacji zamówienia, mogą przyjąć formę kwotową lub rabatową, ograniczać się do wybranej kategorii, producenta lub produktu – podkreśla Maciej Fojtar z Działu Rozwoju Produktów Ceneo.pl.

Kupony wystawiane przed zamówieniem wyróżniają ofertę sklepu w serwisie: na stronach kategorii i stronach produktu (można też przygotować kupon uniwersalny). Z kolei kupony wystawiane po zamówieniu są przekazywane klientom na ich mailowe skrzynki i stanowią formę nagrody za zakup w danym sklepie i jednocześnie zachęcenie go do kolejnych transakcji.

 widok-kuponow-v-1

Widok kuponów na stronie kategorii Ceneo.pl

 

Własne kupony rabatowe Ceneo.pl  – jeszcze jeden argument za sprzedażą w koszyku!

Ten rodzaj kuponów wystawianych bezpośrednio przez serwis klient może wykorzystać w dowolnym sklepie oferującym swoje produkty w ramach opcji „Kup na Ceneo”. To dodatkowa forma bezpłatnej dla sklepów promocji ofert koszykowych i dodatkowy argument za włączeniem koszyka do swojej strategii sprzedażowej.

 

strona-zakupow-z-obnizka-v-1

Strona zakupów z obniżką w sklepie

 

Zasada realizacji tego typu kuponów jest prosta – klient kupuje wybrany produkt taniej, kwota udzielonego rabatu zasila saldo sklepu w serwisie, a sklep otrzymuje odpowiednią informację za pośrednictwem panelu sklepowego oraz API. Dodatkowo sklep otrzymuje 23-procentowy rabat na skorzystanie z usługi Strefy Polecanych Ofert (tzw. bidowanie) – czyli możliwość efektywniejszej promocji w niższym koszcie.

Tym samym jako serwis partycypujemy w kosztach realizacji zamówienia  i efektywnie wspieramy zakupy w konkretnych sklepach. To sytuacja o obopólnych korzyściach, w której zyskuje zarówno sklep (zwiększając sprzedaż), jak i Ceneo.pl (budując zasięg usługi koszyka) – tłumaczy ideę współpracy Maciej Fojtar.

Kupony rabatowe są również dostępne dla użytkowników lojalnościowego programu Klub Łowców Nagród – mogą na nie wymieniać zgromadzone CeneoPunkty.

Nasz nowy produkt ma niemal nieograniczone możliwości wsparcia sprzedaży w sklepach. Możemy wygenerować kupony lojalnościowe za zakupy w konkretnych sklepach i przygotować karty zdrapki dla poszczególnych marek – mówi Maciej Fojtar

Kupony stanowią też wyjątkowy pomysł na firmowy prezent okolicznościowy, np. z okazji zbliżających się Świąt. Tym samym liczba koszykowych transakcji znacząco wzrośnie – to jeszcze jeden argument, by jak najszybciej wystawić swoją ofertę w ramach „Kup na Ceneo”.