12.04.2016

Marzec w liczbach

Wiosna w e-commerce? Tak! Najwyższą konwersję zaliczyły kategorie Zdrowie, Uroda i Hobby – czyli: szykujemy się do sezonu i dbamy o siebie, tak o ciało, jak i o ducha 😉

Najpopularniejszą formą dostawy był w marcu, podobnie jak w poprzednich miesiącach, kurier, zaś klienci najczęściej decydowali się na przesyłkę za pobraniem. Najrzadziej wybierano opcję odbioru osobistego w sklepie.

Najwięcej unikatowych produktów można było znaleźć w kategoriach Księgarnia (3,5 mln), Budowa i remont (1,1 mln) oraz Komputery (987 tys.). W stosunku do lutego zmiana nastąpiła tylko na drugim miejscu: po zimowym okresie rusza sezon budowlany, a materiały remontowe i wykończeniowe cieszą się zarówno rosnącą podażą, jak i popytem.
W marcu w serwisie pojawiło się 243 tys. nowych produktów – najwięcej w kategoriach Moda (74,2 tys.), Biuro i Firma (24,7 tys.) i Sport (19,8 tys.). Najmniej nowości pojawiło się wśród Filmów – 120.

Kup na Ceneo.pl!

Opcję bezpośredniego zakupu w serwisie – Kup na Ceneo – docenia coraz więcej sprzedawców: tylko w marcu sprzedaż tym kanałem rozpoczęły 584 e-sklepy. To niemal dwa razy więcej niż w lutym! Nic dziwnego – włączenie ofert do Koszyka Ceneo to nawet 20% więcej zamówień.
Najwięcej koszykowych transakcji w lutym zrealizowano w kategoriach AGD, Księgarnia o raz Uroda.

Kobiece zakupy w sieci

Z okazji marcowego Dnia Kobiet sprawdziliśmy także, jak wyglądają kobiece zakupy w sieci. Okazuje się, że Polki nie tylko przełamały obawy związane z zakupami na odległość, ale też doceniły związaną z nimi wygodę, ogromny wybór i konkurencyjne ceny (a zwłaszcza możliwość ich porównania), a łatwe procedury zwrotu traktują jako swoisty zakupowy bufor bezpieczeństwa.
Już jedna trzecia Pań przyznaje, że częściej zaopatruje się w e-sklepach, niż w galeriach, marketach i butikach. Jakimi konsumentkami są kobiety? Mimo ulegania od czasu do czasu drobnym pokusom – bardzo świadomymi! Analizują zakupowe decyzje pod każdym kątem (34%), konsultują znalezione oferty z bliskimi (23%), prenumerują newslettery ulubionych e-sklepów i serwisów zakupowych (20%), korzystają z programów lojalnościowych i zbierają karty rabatowe (20%).
A jakie kryteria wpływają na kobiece wybory? Najistotniejszy jest szczegółowy opis produktów – wskazało go 78% badanych. Na drugim miejscu – niemal ex equo – plasują się opinie innych klientek (zarówno o sklepie, jak i o samym produkcie) oraz dobrej jakości zdjęcia (po 60%). Nieco mniej – ale wciąż ważne – są warunki dostawy: klientki chcą, by zakupy dotarły do nich szybko i bez dodatkowych opłat.
Co zazwyczaj wpada do kobiecych koszyków? Biorąc pod uwagę, że większość zakupów Panie robią dla siebie, wydając kilkaset złotych, najpopularniejsze kategorie zakupowe nie dziwią: ubrania, torebki i buty (56%), perfumy i kosmetyki (29%) i książki (44%).