10.06.2016

Maj w liczbach

Po wiosennych remontach powoli szykujemy się do wakacyjnego sezonu – najwięcej nowych produktów w maju doszło w kategoriach Moda i Motoryzacja. Sporo nowości również w artykułach dziecięcych, w związku z prezentowym szaleństwem przed Dniem Dziecka.

Najpopularniejszą formą dostawy był w maju był kurier – przesyłka pobraniowa. Klienci Ceneo.pl korzystali przede wszystkim z usług DHL oraz DPD.

Liczba unikatowych produktów prezentowanych w serwisie zbliża się do 10 milionów. Największe kategorie to  – podobnie jak w kwietniu – Księgarnia (3,7 mln), Budowa i remont (1,3 mln) oraz  Komputery (1 mln). Najwięcej nowości pojawiło się w Motoryzacji – ponad 109 tysięcy. Na drugim miejscu pod tym kątem uplasowała się Moda (53 tys.), podium zamyka Dom i Wnętrze (51 tys. ). Majowych nowości było w sumie 328 tys. – niemal 100 tys. więcej niż w kwietniu.

W Koszyku Ceneo.pl sprzedaż rozpoczęło 626 nowych sklepów. Najwięcej koszykowych transakcji w kwietniu zrealizowano w kategoriach AGD, Księgarnia oraz Moda.

Dzień Dziecka  – setki złotych do wydania

Przeprowadzony w połowie maja wśród klientów Ceneo.pl sondaż potwierdził, że budżety przeznaczane na pierwszoczerwcowe prezenty są całkiem spore i sięgają kilkuset złotych (w co piątej rodzinie nawet pięciuset). A to już kwota, o którą warto powalczyć! W drugiej połowie maja sklepy z artykułami dziecięcymi – głównie zabawkami – prześcigają się zatem w promocjach.

Co było tegorocznym prezentowym hitem? Dla młodszych dzieci – zabawki i klocki. Za klockami opowiedziało się ponad 40% ankietowanych, za innymi zabawkami – niemal połowa. Wysoką pozycję miały także akcesoria do malowania i prac plastycznych (27%) oraz gry planszowe (1/4 ankietowanych). Obroniły się również książki – na prezent kupił je co piąty badany. Z kolei nastolatki dostały książki, gry (zarówno planszowe jak i komputerowe) oraz – w praktycznym podejściu – gotówkę.

Kategoria dziecięca przeżywa w obszarze e-commerce w ostatnich kilku latach prawdziwy boom. Dynamicznie rośnie zarówno liczba e-sklepów, jak i oferowany przez nie asortyment. W serwisie Ceneo.pl w kategorii „Dla dziecka” (w której obecnie oferowanych jest ponad 230 tys. unikatowych produktów) najczęściej kupowane są klocki, foteliki samochodowe i wspomniane już artykuły spożywcze. Od lat zabawkowym hitem są klocki – asortyment jest taki szeroki, że wyodrębniono dla nich osobną kategorię. Króluje oczywiście LEGO, ze wszystkimi popularnymi seriami, zarówno dla chłopców (Ninjago, Star Wars, Technics i Mindstorm), dla dziewczynek (Friends, Elves), jak i maluszków (Duplo). Najpopularniejsze zestawy kosztują średnio kilkaset złotych. Dużą popularnością cieszy się też wciąż interaktywna (powiązana z mobilną aplikacją) zabawka produkowana przez Hasbro – Furby Boom. Hitem dla najmłodszych jest wymyślony w Polsce Szumiący Miś Whisbear – zabawka będąca remedium na nieprzespane noce wielu rodziców.